torstai 19. marraskuuta 2015
perjantai 13. marraskuuta 2015
Kuvamaailma
Valitsin kuvan, koska huonolla näöllä lukeminen on hankalaa, mutta oikeanlaiset silmälasit tekevät siitä helppoa. Haluan ihmisten ajattelevan, että silmälasit tekevät lukemisesta helppoa, jos on huono näkökyky. Kohderyhmälleni tärkeää on saada hyvä näkö silmälasejen avulla. Identiteetti näkyy kuvassa tarkkana.
Valitsin kuvan, koska kauaksi voi nähdä tarkasti silmälasejen avulla. Haluan ihmisten ajattelevan, että kaukonäkö on myös tärkeä. Kohderyhmälleni on tärkeää hyvä kaukonäkö. Identiteetti tarkka korostuu kuvassa.
torstai 12. marraskuuta 2015
Slogan
''Tarkempi tulevaisuus'' on tuotteeni slogan. Käytin tuotteeni tarkka- identiteettiä sloganissa. Teksti on moderni ja fontti on selkeä.
Värimaailma
Haluan käyttää sinisiä sävyjä ja myös vähän violettia. Värit erottuvat hyvin kuiteskin toisistaan. Mielestäni nämä värit sopivat identiteettiin, koska sininen kuvastaa kirkkautta sekä minulla ensimmäisenä tuli mieleen sinisen sävyt silmälaseista.
torstai 5. marraskuuta 2015
Suunnitelma ulkomainonnalle
1. Käytän ulkomainontaa, että saisin lisää asiakkaita ja näkyvyyttä. Haluan, että ihmiset huomaavat mainokseni ja että mainos on heidän mieleen. Mainoksen nähneen ihmisen haluan soittavan tai tulevan suoraan liikkeeseen.
2. Kohderyhmälleni tärkeää on hyvä näkö, koska ilman hyvää näkökykyä ei oikein voi tehdä mitään. Mainokseni on näyttävä jossa panostan kivaan fonttiin ja väreihin ja että tuotteeni tulee esille.
3. Identiteetti näkyy markkinoinnissani modernisena kehyksinä, tarkkana ja kirkkaana silmälaseina. Suunnitelmani identiteettiä - tarkka, haluan korostaa.
4. https://docs.google.com/spreadsheets/d/13HGNcRvGcfk1KYCi_Nj-k_BozGr9FOSC9rW9wu9J0-A/pubhtml
2. Kohderyhmälleni tärkeää on hyvä näkö, koska ilman hyvää näkökykyä ei oikein voi tehdä mitään. Mainokseni on näyttävä jossa panostan kivaan fonttiin ja väreihin ja että tuotteeni tulee esille.
3. Identiteetti näkyy markkinoinnissani modernisena kehyksinä, tarkkana ja kirkkaana silmälaseina. Suunnitelmani identiteettiä - tarkka, haluan korostaa.
4. https://docs.google.com/spreadsheets/d/13HGNcRvGcfk1KYCi_Nj-k_BozGr9FOSC9rW9wu9J0-A/pubhtml
maanantai 2. marraskuuta 2015
Kirjasintyypit
Tuotteenani on silmälasit, joten fontiksi ei sopisi esim. Brush Script, koska se olisi liian epäselvä.
sunnuntai 1. marraskuuta 2015
Markkinoitiviestintä kampanijan perusajatukset
Markkinointisuunnitelma
Markkinoitava tuotteeni on silmälasit.
Markkinoinnin tavoitteeni on herättää asiakkaissa mielenkiintoa sekä halua ostaa tuotettani. Haluan saavuttaa markkinoinnilla näkyvyyttä ja lisätä myyntiä 15 uudella myynnillä kahden viikon aikana vuoden loppuun mennessä.
Asiakkaitani ovat silmälaseja tarvitsevat iäkkäät ihmiset, joilla on huono näkökyky.
Saavutan tavoitteeni tarjoamalla iäkkäille asiakkaille, joilla on huononäkö, heidän näköisensä silmälasit. Oma asenteeni on ystävällinen ja reipas. Palvelen asiakkaita henkilökohtaisesti ja välittävästi.
Asiakkaat etsivät heidän ulkonäköönsä sopivia laseja ja joita on miellyttävä pitää päässä. Silmälasit eivät saa olla epämukavat eikä aiheuttaa ''keinumisilmiötä.''
Silmälasit ovat nykyään modernisia, eivätkä tylsiä. Laseja löytyy monen eri mallisia ja värisiä.
Silmälasini ovat sen takia erikoisia ja erottuvat muista kilpailijoista, koska yhdet lasit parantavat sekä kaukonäköä että lähinäköä. Asiakkaan ei tarvitse ostaa monia eri laseja, vaan yhdet riittävät.
Eli nyt huononäköisten tarvitsee ostaa vain yhdet silmälasit ja ne auttavat näkökykyä paranemaan. Voin taata, että jokaiselle asiakkaalle löytyy mieluiset silmälasit, koska malleja on monenlaisia. Sankoihin saa kauniita koristavia kuvioita sekä värimaailma on todella laaja.
Tämä vaihtoehto on todella hyvä etenkin vanhemmille ihmisille, ettei heidän tarvitse vaihtaa silmälaseja eikä ostaa monia erilaisia. Sekä silmälasit ovat edulliset.
Tavoitan asiakkaani markkinoimalla tuotetta Facebookissa sekä muualla somessa. Asiakkaille on myös Näkö kuntoon - lehti. Haluan myös tavoittaa ikääntyneitä asiakkaita, joten käyn vanhainkodeissa esittelemässä tuotettani ja asiakkaat saavat itse kokeilla eri vaihtoehtoja.
Tuotteeni asemoituu markkinoille hyvin, koska asiakaspalvelu on ainutlaatuista. Haluan ottaa kaikenikäiset ihmiset huomioon ja tarjota heille parasta mahdollista apua näkökykyyn.
Toivon, että muut näkevät asiantuntevana ja nousevana yrityksenä.
Tuotteeni identiteetti on tarkka, kirkas ja moderni. Ensimmäisenä tuli mieleen tarkka, koska huononäköiset haluaisivat tarkan näkökyvyn ja nämä silmälasit auttavat siinä. Seuraavana kirkas, että ihmiset näkevät silmälasien avulla kaiken kirkkaasti ja selvästi. Modernia näihin silmälaseihin tuo värit ja muodot.
Kuka pelkää trollia?
mikä oli videon trolli tapaus?
mitä videosta voi oppia?
Apetinan järjestämä #somekokki kilpailu, jonne tuli epäsopivia reseptejä.
millaisia ajatuksia video herätti?
Reseptit olivat naurettavia.
mitkä olivat tärkeimmät ja keskeisimmät näkökohdat aiheeseen?
Somea pitää valvoa tarkasti.
Huumoria kannattaa hyödyntää.
mitä videosta voi oppia?
- resursoi läsnäolo
- laita prosessit kuntoon
- panosta kilpailusääntöihin
- sijoita myös konepellin alle
Tilaa:
Kommentit (Atom)



