maanantai 19. lokakuuta 2015

Markkinointiviestintää

Pakkaus




Valitsin tämän, koska se suojaa tietokonetta kätevästi sekä ulkoasu on hieno. Ulkoasulla ja olemuksella tekijä pyrkii siihen, että tietokone on suojassa sekä se on miellyttävän näköinen. Pakkausta voisi kehittää siten, että keksisi erinäköisiä suojia.


Valitsin tämän, koska pakkauksen ulkoasu on todella hieno. Itse ainakin pidän ulkoasua todella miellyttävänä. Ulkoasulla ja olemuksella tekijä pyrkii siihen, että tuote on näyttävän näköinen ja erottuu muista pulloista.


Graafinen ilme


Valitsin tämän sen takia, ettei se ole ihan tavallinen, tylsä, valkoinen kirjekuori, sekä kortit ovat kauniita. Ulkoasu on kokonaisuudessa onnistunut ja se miellyttää ainakin minua. Tekijä pyrkii siihen, ettei kirjekuori sekä kortit olisivat tylsiä vaan ihastuttavia. En osaa sanoa, miten sitä voisi vielä kehittää, koska nähtävästi eri kokojakin löytyy. Ehkä värejä voisi lisätä.



Valitsin tämän, koska se osui heti silmään, koska värit sopivat todella hyvin kahviteemaan. Tämä varmasti miellyttää kaikkia kahvin ystäviä. Tekijä pyrkii mainostamaan kahvia enemmän, koska tuotteissa lukee I lova coffee. Tätä voisi ehkä kehittää siten, että lisää tuotteita.

Ulkomainonta


Valitsin kuvan, koska mielestäni se on hauska. Sekä se muistuttaa, että talvisin, kun on kylmä ja pakkasta, kannattaa käyttää pipoa tai muuta korvia suojaavaa. Luulen, että myös tekijä on pyrkinyt siihen. Mielestäni tuote on nuin hyvä, eikä tarvitse kehittää.


Valitsin tämän, koska siinä mainostetaan McDonaldsia, että se on myös öisin auki. Mainos on mielestäni vähän huono, koska kaikki eivät välttämättä tajua mitä siinä tarkoitetaan. Tekijä pyrkii mainostamaan McDonaldsia. Mainosta voisi kehittää vähän selvemmäksi, että mäkkärin logon tajuaisi paremmin.

Mainos


Valitsin tämän, koska mielestäni tämä on hyvä ovela, koska pullo on tehty mustaherukoista. Siinä mainostetaan mustaherukan makuista Fantaa. Tekijä pyrkii mainostamaan Fantaa hyvin ulkoasun avulla. Tätä voisi kehittää siten, että Fantan eri makuvaihtoehdoista tekisi myös näyttäviä.


Valitsin tämän mainoksen siksi, että tässä mainostetaan ilmaista wi-fiä McDonaldsissa. Mielestäni tämä on hyvä idea, koska ihmiset käyttävät niin paljon internettiä, mutta toisaalta, miksi nykyään pitää ruokapaikoissakin olla wi-fi. Itse yleensä menen syömään, enkä somettamaan. Tekijä pyrkii ulkoasulla siihen, että ihmiset huomaavat wi-fi yhteyden.
   

Sepon lihatori juliste (kuva ja upotuskuva)



sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Sähköisen kaupankäynnin ylläpito, YHTEENVETO

MyCashflow raportit




Syyskampanjan aikana sain yhteensä 4 tilausta ja joulukampanjan aikana 5 tilausta. Enemmän myyntiä sain kuitenkin joulukampanjan aikana. Syyskampanjan aikana alennuksia ei ollut, joulukampanjan aikana alennukset olivat yhteensä 757,44 €.





Tilauksia toimitin joulukampanjan aikana 9 ja toimituskuluja kertyi 30,00€. Syyskampanjan tilauksia toimitin 4 ja toimituskulut olivat 12,50€.





Joulukampanjan aikana jouduin perumaan yhden tilauksen. Kaikki tilaukset on toimitettu kirjeellä. Joulukampanjassa toimituskulut ovat suuremmat, koska tilauksia oli enemmän.





Kummassakin kampanjassa maksutapa oli lasku ja molemmissa maksutapahtumia oli 4.



Syyskampanjassa ei käytetty alennuskuponkeja ollenkaan. Joulukampanjassa käytettiin ja alennuksia yhteensä 757,44€ 

 
Myytyjä tuotteita oli enemmän joulukampanjassa kuin syyskampanjassa. Myydyin tuote  joulukampanjassa oli Guess-rannekoru. Joulukampanjassa katetuotto on suurempi.


torstai 1. lokakuuta 2015

Toimitustavat

1. Mieti millaisia toimitustapoja sinun tuotteesi tarvitsevat?
- Kaikki tuotteistani mahtuvat kirjeeseen.


2. Miksi valitsit toimitustavat, jotka valitsit?
Valitsin toimitustavaksi kirjeen, koska tuotteeni on niin pieniä. 

3. Sopiiko sinulle Posti Prinetti ja SmartPOSTI toimitustavaksi? Perustele vastaus.
 Kyllä sopisi, koska näistä toimitustavoista on paljon hyötyä,  pystyy tulostamaan osoitekortin, seuraamaan lähetystä, tekstiviesti-ilmoitukset ja SmartPost-pakettiautomaatti. Pakettiautomaatti on edullinen toimitustapavaihtoehto. Lähetykset hinnoitellaan koon mukaan, ei painon.



4. Sopiiko verkkokauppasi toimitustavaksi Matkahuolto? Perustele vasatuksesi.
 En tarvitse Matkahuoltoa, koska tuote toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon tai asiakas voi halutessaan noutaa paketin postista.

5. Entäpä EDI? Perustele tämänkin vastaus.
Ei siitä mitään haittaakaan olisi, koska voi siirtää lähetysten tiedot sähköisesti eri kuljetusyhtiöihin ja tulostaa osoitekortit tilaukselle yhdellä klikkauksella. EDIN avulla voin myös hallita verkkokauppani kaikkia lähetyksiä.