1. TEHÄVÄ:
a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
Facebook mainonnan yksi vahvuus on suuri käyttäjämäärä. Facebookissa mainos voidaan kohdistaa tarkasti käyttäjä tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Facebookissa on helppo päivittää tietoja.
Heikkouksia on että facebook mainonta on hintavaa sekä joitakin käyttähjiä mainokset voivat haitata.
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC on klikkauskohtainen hinta. Klikkauskohtainen hintatarjous tarkoittaa sitä, että maksat jokaisesta mainoksesi klikkauksesta. Keskimäärin klikkihinta vaihtelee 0,05€ - 0,90€ välillä.
CPM tarkoittaa, että maksat sen mukaan kuinka suuri joukko mainoksesi näkee. CPM-mainokset voivat olla teksti- tai kuvamainoksia, ja ne kohdistetaan aina mainospaikkaan.
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
- Perinteiset Facebook-mainokset
- Sponsoroidut tarinat
- Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta
- Sivutykkäysvideomainokset
Perinteiset Facebook-mainokset
Perinteisillä mainoksilla voidaan mainostaa yrityksen omaa FB-sivua, yrityksen www-sivua, sovellusta tai tapahtumaa.
Sponsoroidut tarinat
Sponsoroitu tarina näyttää kaverinkin tykkäävän sivusta, käyttävän
applikaatiota tms. Yksittäistä sivujulkaisua, eli statuspäivitystä voi
myöskin buustata ja sillä onkin helppo ajaa lisäliikennettä nimenomaan
yrityksen FB-sivulle ja saada sitä kautta uusia tykkääjiä
Sivutykkäysvideomainokset
Kun lanseerataan uusi sivu Facebookissa, sivutykkäysmainonta on
tarpeellista, jotta saadaan hyvä pohja sivun kasvulle. Tämän jälkeen
sivutykkäysmainonta korvaantuu muilla mainostyypeillä.
2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä!
Fazerin mainos on mukavan näköinen ja rupeaa tekemään mieli suklaata, kun tätä kahtoo.
Mainoksessa on kilpailu, montako patukkaa sylissä on ja oikein arvannut voittaa patukat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti