torstai 14. tammikuuta 2016
keskiviikko 13. tammikuuta 2016
Havannointi tehtävä
A = Räpsäsin kuvan mainostaulusta, jossa mainokset vaihtuvat aika nopeasti. Mainos varmasti kiinnittää huomiota, tai ainakin mainostaulu, koska se on niin iso ja kirkas.
I= Mielenkiinto herää mainoksesta, koska se on aika silmäänpistävä ja kyse on kuitenkin jääkiekosta.
D= Uskon, että mainos auttaa ihmisiä tekemään ostopäätöksen, koska mainos on niin houkuttelevan näköinen ja siinä lukee pelin aikataulu ja lippuja saa netistä.
A= Mielestäni mainos tuo lisää ostajia.
perjantai 8. tammikuuta 2016
Facebook mainonta
1. TEHÄVÄ:
a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
Facebook mainonnan yksi vahvuus on suuri käyttäjämäärä. Facebookissa mainos voidaan kohdistaa tarkasti käyttäjä tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Facebookissa on helppo päivittää tietoja.
Heikkouksia on että facebook mainonta on hintavaa sekä joitakin käyttähjiä mainokset voivat haitata.
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC on klikkauskohtainen hinta. Klikkauskohtainen hintatarjous tarkoittaa sitä, että maksat jokaisesta mainoksesi klikkauksesta. Keskimäärin klikkihinta vaihtelee 0,05€ - 0,90€ välillä.
CPM tarkoittaa, että maksat sen mukaan kuinka suuri joukko mainoksesi näkee. CPM-mainokset voivat olla teksti- tai kuvamainoksia, ja ne kohdistetaan aina mainospaikkaan.
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
- Perinteiset Facebook-mainokset
- Sponsoroidut tarinat
- Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta
- Sivutykkäysvideomainokset
Perinteiset Facebook-mainokset
Perinteisillä mainoksilla voidaan mainostaa yrityksen omaa FB-sivua, yrityksen www-sivua, sovellusta tai tapahtumaa.
Sponsoroidut tarinat
Sponsoroitu tarina näyttää kaverinkin tykkäävän sivusta, käyttävän applikaatiota tms. Yksittäistä sivujulkaisua, eli statuspäivitystä voi myöskin buustata ja sillä onkin helppo ajaa lisäliikennettä nimenomaan yrityksen FB-sivulle ja saada sitä kautta uusia tykkääjiä
Sivutykkäysvideomainokset
Kun lanseerataan uusi sivu Facebookissa, sivutykkäysmainonta on tarpeellista, jotta saadaan hyvä pohja sivun kasvulle. Tämän jälkeen sivutykkäysmainonta korvaantuu muilla mainostyypeillä.
2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä!
Fazerin mainos on mukavan näköinen ja rupeaa tekemään mieli suklaata, kun tätä kahtoo.
Mainoksessa on kilpailu, montako patukkaa sylissä on ja oikein arvannut voittaa patukat.
a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
Facebook mainonnan yksi vahvuus on suuri käyttäjämäärä. Facebookissa mainos voidaan kohdistaa tarkasti käyttäjä tietojen ja käyttäytymisen perusteella. Facebookissa on helppo päivittää tietoja.
Heikkouksia on että facebook mainonta on hintavaa sekä joitakin käyttähjiä mainokset voivat haitata.
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC on klikkauskohtainen hinta. Klikkauskohtainen hintatarjous tarkoittaa sitä, että maksat jokaisesta mainoksesi klikkauksesta. Keskimäärin klikkihinta vaihtelee 0,05€ - 0,90€ välillä.
CPM tarkoittaa, että maksat sen mukaan kuinka suuri joukko mainoksesi näkee. CPM-mainokset voivat olla teksti- tai kuvamainoksia, ja ne kohdistetaan aina mainospaikkaan.
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
- Perinteiset Facebook-mainokset
- Sponsoroidut tarinat
- Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta
- Sivutykkäysvideomainokset
Perinteiset Facebook-mainokset
Perinteisillä mainoksilla voidaan mainostaa yrityksen omaa FB-sivua, yrityksen www-sivua, sovellusta tai tapahtumaa.
Sponsoroidut tarinat
Sponsoroitu tarina näyttää kaverinkin tykkäävän sivusta, käyttävän applikaatiota tms. Yksittäistä sivujulkaisua, eli statuspäivitystä voi myöskin buustata ja sillä onkin helppo ajaa lisäliikennettä nimenomaan yrityksen FB-sivulle ja saada sitä kautta uusia tykkääjiä
Sivutykkäysvideomainokset
Kun lanseerataan uusi sivu Facebookissa, sivutykkäysmainonta on tarpeellista, jotta saadaan hyvä pohja sivun kasvulle. Tämän jälkeen sivutykkäysmainonta korvaantuu muilla mainostyypeillä.
2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä!
Fazerin mainos on mukavan näköinen ja rupeaa tekemään mieli suklaata, kun tätä kahtoo.
Mainoksessa on kilpailu, montako patukkaa sylissä on ja oikein arvannut voittaa patukat.
torstai 7. tammikuuta 2016
Cannes Lions parhaat
Pelastakaa Lapset
Mielestäni toteutus on aika sekava, mutta asia tärkeä.
Kiinnostuin tästä toteutuksesta, koska kyseessä on lapset ja heidän hyvinvointi.
Lapset, joita voi auttaa lahjoittamalla.
The Real Milkshake
Toteutus herättää iloisen tunteen, koska lapset ovat iloisia ja lehmä on kiltti.
Kiinnostuin tästä, koska kuva on yksinkertainen ja selkeä.
Huomionherätys keino on lehmä ja lapset.
Hear how visual identity looks like
Toteutus herättää mielekkään tunteen, koska siinä on paljon kirkkaita värejä.
Kuva on värikäs ja siksi kiinnostuin siitä.
Huomionherätys keinona on käytetty värikkyyttä.
Mielestäni toteutus on aika sekava, mutta asia tärkeä.
Kiinnostuin tästä toteutuksesta, koska kyseessä on lapset ja heidän hyvinvointi.
Lapset, joita voi auttaa lahjoittamalla.
The Real Milkshake
Toteutus herättää iloisen tunteen, koska lapset ovat iloisia ja lehmä on kiltti.
Kiinnostuin tästä, koska kuva on yksinkertainen ja selkeä.
Huomionherätys keino on lehmä ja lapset.
Hear how visual identity looks like
Toteutus herättää mielekkään tunteen, koska siinä on paljon kirkkaita värejä.
Kuva on värikäs ja siksi kiinnostuin siitä.
Huomionherätys keinona on käytetty värikkyyttä.

