maanantai 7. syyskuuta 2015

Verkkokaupan perustaminen kokemuksia / asiakaspalvelua

Verkkokaupan perustaminen kokemuksia / asiakaspalvelua

Käytä sellaista verkkokauppa-alustaa, jolla voi rakentaa edellytykset menestyksekkäälle verkkokauppakäynnille. Kaikki perusjutut on syytä olla kunnossa.
Hakukoneoptimointi ja markkinoini, mm. some-näkyvyys on tärkeää, jotta kauppa löydetään.

Hyvät tuotekuvat ja tuotekuvaukset antavat asiakkaalle positiivisen kuvan tuotteesta. Usein monikanavaisessa näkyvyydessä käytetään tuotetietojen hallintajärjestelmiä.
Luo asiakkaalle mahdollisuus tutkia vain niitä tuotteita, mitä asiakas itse haluaa. 

Kaikki mahdolliset ostamisen esteet täytyy poistaa. 
Huolehdi, että mahdolliset toimituskulut on laskettu loppusummaan jo ostoskorissa ennen kassalle tuloa.
Nykyään tilauksia tehdään enemmän mobiililaitteilla, joten niidenkin täytyy toimia esteettömästi.

Verkkokaupan pystyy tekemään suhteellisen halvalla, mutta sen kannattavaksi saaminen on toinen juttu. 
Täytyy olla hyvä liikeidea ja toimintasuunnitelma. 

Nettikaupan perustamiseen neuvoa voi hakea mm. kunnan yritysneuvojalta.

Ei tarvitse olla tietokonenörtti, mutta verkkokaupan tekninen toteutus kannattaa antaa ammattilaisen tehtäväksi.

Kirjanpito kannattaa antaa tilitoimiston tehtäväksi.

Markkinointiin kannattaa panostaa. Kilpailu verkossa on kovaa ja erottusen eteen täytyy tehdä töitä. 

Verkkokauppaa perustaessa täytyy huomioida: kenelle myyt, paljonko tuotteita on ja millaisia ne on, kuka hoitaa lähetyksen?

 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti