Logistiikka
Ostot tavarantoimittajilta:
Verkkokauppani tavarantoimittajat ovat KultaSepät ja HopeaSepät
Verkkokauppaani tarvitsen kaksi eri tavarantoimittajaa.
Tilausten järjestäminen:
Matkahuolto toimittaa tuotteet varastoon.
Kustannuksista vastaan itse.
Tuotteiden varastointi:
Varasto sijaitsee täällä Iisalmessa.Varastoin tuotteet tuoteryhmittäin.
Nyt alkuvaiheessa varasto on aika pieni, mutta jos tuotteita menee hyvin, niin suurennan varastoa.
Selvitän varastotilanteen investoinnilla aina kuukauden alussa. Pidän ylhäällä tuotteiden saldoja varastokirjanpidossa.
Tilausohjaus järjestelmä:
Asiakkaiden on helppo tilata verkkokaupastani. He valitsevat haluamansa tuotteet, lisäävät ne ostoskoriin, sen jälkeen siirtyvät kassalle, kirjoittavat yhteystietonsa ja paketin koon. Halutessaan he voivat rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi, joilloin seuraava tilaus sujuu helpommin, tallennettujen tietojen ansiosta.
Tilausohjelmajärjestelmän pitää ilmoittaa minulle aina, kun uusi tilaus on saapunut sekä jos jokin tuote on loppumassa.
Lähetyksen järjestäminen: (kuljetus / toimitusvaihtoehdot)
Posti tai matkahuolto toimittaa tuotteet asiakkaalle.
Tuotteet toimitetaan asiakkaan postilaatikkoon tai asiakas voi itse noutaa paketin Postista tai Matkahuollosta.
Asiakas maksaa toimituskulut.
Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteesta:
Asiakkaalle lähetetään sähköpostiin tilausvahvistus.
Asiakkaalle lähetetään tekstiviesti, kun paketti on haettavissa.
Varaston täydentäminen:
Tavaraa tilataan lisää silloin, kun tilausohjausjärjestelmä ilmoittaa minulle, että jotkin tuotteet ovat vähissä. Seuraan myös tuotteiden saldoja itse.
Myyntierän suuruus riippuu kysynnästä.
Maksun varmistus:
Asiakkaalle lähetetään lasku tilatuista tuotteista, jos maksua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, lähetetään maksumuistutus, jos sen jälkeenkään ei maksua ole suoritettu, lähetetään vielä uusi maksumuistutus, jonka jälkeen lasku menee perintään.
Vakuuttaminen:
Kiinteistövakuutus, omaisuusvakuutus, kuljetusvakuutus ja eläkevakuutus.
Asiakaskontaktit:
Asiakaspalveluun voit ottaa yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla. Arkisin puhelintunti on 10-12.
Asiakkaan lähettäminen palautusten hoito:
Asiakkailla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia
käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Asiakaspalautukset
lähetetään asiakaspalautuspaketteina postin kautta.
Säilytä postin
kuitti asiakaspalautuksesta.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
– Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi ja pankkitilinumerosi, jos maksoit verkkopankin kautta.
Liimaa paketin päälle palautustarra, jonka voit tulostaa kaupan Toimitusehdot-sivulta.
Minä itse maksan palautuksesta aiheutuneet kulut.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti