perjantai 11. syyskuuta 2015

Markkinoinnista

1.
a) Miksi Marko toivottaa hyvästi Facebookille? Miten hän sen perustelee?
Markkinoijan ei enää kannata sijoittaa rahaa Facebook-sivun tykkääjien keräämiseen.
Koska se ei ole kannattavaa ja Facebook on useaan otteeseen pudottanut Facebook-sivujen orgaanista näyttömäärää.

b) Mistä asioista olet samaa mieltä Markon kanssa? Perustele
Olen samaa mieltä, että Facebook-sivut ovat menettäneet merkityksensä.
Koska minua itseenikin on jo ruennut ärsyttämään Facebook, koska nykyään se on tylsä.

c) Mistä olet eri mieltä? Perustele.
 Olen eri mieltä siitä, että Facebook on edelleen ehdoton kingi liikenteen lähteenä.

2.
a) Mitä nopean myynnin (pikafix) keinoja ihmiset käyttävät? Mikälaisia havaintoja sinulla on näistä?
Facebook- ja sähköposti kikkoja, jotta saisivat äkkiä kauppaa.

b) Miksi kikka 3:nen saattaa aiheuttaa asiakkaan pettymyksen? Oletko samaa mieltä, perustele!

Ovelat kikat ovat yleensä epärehellisiä tai kikat ei vaan toimi.

c) Mitä he ovat Facebook tykkäyksistä? Oletko samaa mieltä?
Hyvä keino, jos ihmiset haluavat oikeesti itse tykätä sivuista ja tulevat 'luonnollisia teitä' sivuille. Eivätkä yritykset olisivat silleen että ''pliis, tykätkää.''  Olen samaa mieltä.

d) Mikä sitten toimii, jos kikat eivät toimi? Miten ja mitä, miten se voisi toimia sinun yrityksessäsi? 
Hyvä mainostus. Oikee viesti, oikealle ihmiselle, oikeeseen aikaan.

e) Mikä se olisi sinun viestisi ja kenelle sen osoittaisit?
Viestini olisi hyvä ja yksinkertainen ja osoittaisin sen asiakkaille.

f) Millainen on yksinkertainen myyntipuhe? Mitä siitä ajattelet, riittääkö se?

Kertoa mitä on tarjolla, miten se hyödyttää, mitä tehdä seuraavaksi. Kyllä se riittää, ei kannata rueta ajattelemaan liian monimutkaisesti.

g) "Ei luottamusta, ei kauppaa" Minkälaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miten luottamista voidaan rakentaa?
Asiakkaat haluavat ostaa sellaisilta myyjiltä keihin he luottavat.
Myyjän pitää ottaa huomioon asiakkaan tarpeet, kuunnella asiakasta ja auttaa häntä, jolloin luottamusta rupee syntymään.

h) Ei saa piiloutua pasiivin tai "meidän" taakse. Miksi he näin neuvovat?
Koska ole oma itsesi ja puhu suoraan.

i) Mitä eroa on asiakkaalla ja ostajilla? Kumpi on tarkeämpi ja miksi? Miten asiakkaita saadaan?
Ostaja on joku, joka ostaa kerran tuotteen ja asiakas on joka ostaa jatkuvasti. Asiakas on tärkeämpi, koska pelkillä ostajilla ei voi rakentaa tuottavaa ja kestävää bisnestä. Pitää olla selkee suunnitelma, miten ostajia palvellaan ja miten heihin ollaan yhteyksissä, jotta heistä tulisi asiakkaita.

j) Ketä henkilöitä mainitaan oman osaamisensa tuotteistamisessa onnistuneita? Miten voi onnistua osaamisensa tuotteistemisessa?

Jari Parantainen, Mikko Hyppönen, Petteri Sihvonen, Jukka Rönkä, Matti Airaksinen, Jari Sarasvuo.
Täytyy valita riittävän kapea alue.

k) Mitkä markkinointikeinot tuovat pysyviä tuloksia?
Peruskysymykset, oikea viesti, suhteet asiakkaisiin, aktivoi asiakkaita käyttämään tuotteita.

 3.
a) George S. Patton on tiettävästi lausunut, että ”Hyvä suunnitelma toteutettuna tänään on parempi kuin täydellinen suunnitelma toteutettuna ensi viikolla.” Miten se voi olla ohjenuorana verkkomarkkinoinnnissa?
Ei markkinointia = ei tuloksia. Jos haluat tuloksia, unohda täydellinen kampanja ja tee se hyvä kampanja tai edes kohtalainen.

b) Miten palaute tulisi huomioida? Mitä itse ajattelet?

Palautteeseen ei kannata käyttää liikaa aikaa, koska muuten palautetta saa hirveän myöhään. Olen samaa mieltä.

c) Miten markkinointiin voisi saada makuja ja hajuja sinun mielestäsi?

Varmin keino saada aikaan hyvää markkinointia on ottaa päätöksen tekoon mukaan iso joukko ihmisiä. 


4.
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? (esim. reaktioita pitää saada, mediavalinta ja asiakkaan mielentila,  yksi kokeilu ei riitä jne.)  
Uuden median kokeilu kannattaa aloittaa mainoksella, koska ainut vaihtoehto on kokeilla ja mittailla tuloksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti